Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podmínky úspěšného zavádění CLILu na 1. stupni ZŠ
Försterová, Věra ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat podmínky, které umožní úspěšné zavedení CLILu do výuky na prvním stupni základní školy. V teoretické části je popsána metoda CLIL jako inovativní přístup ve výuce cizího jazyka. Zaměříme se především na tzv. hard CLIL, který probíhá v nejazykovém předmětu. Na základě odborné literatury budou popsány hlavní principy metody CLIL ve výuce na prvním stupni základní školy. V empirické části budou zkoumány přínosy a rizika vyučování nejazykového předmětu v cizím jazyce. Závěr práce bude věnován podmínkám, které umožňují, aby byl CLIL ve škole dlouhodobě udržitelný.
Metoda CLIL a její využití na 1. stupni ZŠ
Červená, Michaela ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá obsahově a jazykově integrovaným vyučováním, metodou CLIL (Content and Language Integrated Learning). Konkrétně je práce zaměřena na její využití při výuce anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Teoretická část obsahuje seznámení s charakteristikou metodologie CLIL, její historií a teoretickými východisky. Dále se zabývá specifiky, které do výuky tato metoda přináší, včetně cílů, strategií a aktivit, výukových materiálů pro tento typ vyučování či výhod a rizik tohoto obsahově a jazykově integrovaného vyučování. Práce také mapuje, to jak realizace metody vypadá ve vybraných evropských zemích, včetně České republiky. Konkrétně v případě České republiky práce uvádí informace týkající se učitelů CLIL, organizace vyučování CLIL či projektů zaměřených na CLIL, které na území v uplynulých letech probíhaly. Cílem praktické části je popsat jakým způsobem je metoda aplikována na prvním stupni vybraných českých základních škol a jak je vnímána její efektivita a atraktivita z pohledu žáků a učitelů. Výzkum má formu vícečetné případové studie s využitím pozorování vyučovacích hodin a rozhovorů s žáky a učiteli ze tří základních škol v Praze. Výsledkem je analýza autorova vlastního pozorování CLIL výuky a zmíněných rozhovorů, doplněná o shrnutí poznatků ze všech částí výzkumu...
Pythagorova věta v hodinách CLIL
Dubová, Libuše ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Procházková, Lenka (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce "Pythagorova věta v hodinách CLIL" pojednává o jedné z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání - metodě CLIL, která propojuje výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka, v tomto případě matematiky a angličtiny. Pro její realizaci jsem zvolila téma zavedení Pythagorovy věty. Cílem práce bylo ověřit vhodnost tématu pro CLIL výuku, vliv cizího jazyka na aktivitu žáků v hodině a na zvládnutí nového učiva. Nejprve se zaměřuji na integraci odborného předmětu a cizího jazyka obecně, dále popisuji postup při přípravě experimentu. Jádro práce tvoří návrh projektu vyučovací hodiny. Výuka byla vyzkoušena v experimentálních skupinách, získaná data byla zpracována na základě pozorování a analýzy závěrečné individuální práce a dotazníku. Výsledky analýzy a pozorování ukazují na potenciál metody CLIL coby nové možnosti dvojjazyčného vzdělávání.
Content and Language Integrated Learning with ICT using the Interactive Whiteboard
Drápalík, Michal ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Diplomová práce "Content and Language Integrated Learning with ICT using the Interactive Whiteboard" si klade za cíl pokusit se vymezit potenciál pro využití metodiky CLIL při výuce informačních a komunikačních technologií. Práce zkoumá vývoj a oficiální podporu metodiky CLIL ze strany Evropské unie a zamýšlí se nad tím, jaké CLIL přináší výhody a proč o této metodice uvažovat. Kromě toho mapuje základní otázky, které si učitel klade, uvažuje-li o zavedení metodiky CLIL. V praktické části je práce zaměřena na tvorbu aktivit, které mohou sloužit jako příklad využití metodiky CLIL při výuce předmětu informační a komunikační technologie s využitím interaktivní tabule, což je nový moderní prostředek, kterým disponuje stále více škol. Praktická část zahrnuje soubory pro spuštění na interaktivní tabuli, vymezení žáků pro každou aktivitu, kontextu každé aktivity, jejích výukových cílů a očekávaných výstupů žáků. Zahrnuty jsou rovněž druhy úkolů a očekávané problémy. Klíčová slova: CLIL, informační a komunikační technologie, cizí jazyk, obsahový předmět, obsahově a jazykově integrované učení
Language and content integration models in ELT
Synková, Blanka ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Tato diplomová práce z oblasti výuky anglického jazyka se zabývá problematikou integrace jazyka a obsahu v širokém smyslu. Pojednává tedy nejen o CLILu, ale i jiných modelech výuky angličtiny založené na obsahu, zejména ESP (English for Specific Purposes), EAP (English for Academic Purposes) a EMI (English-medium Instruction). V teoretické kapitole jsou tyto modely popsány z hlediska historie, typických rysů, učitelů, studentů, jakož i kladů a záporů. V empirické části se práce zaměřuje na současnou praxi integrace angličtiny a obsahu na českých gymnáziích. Základem výzkumu jsou případové studie pěti učitelů, kteří učí různé předměty spadající do této kategorie. V přípravném výzkumu autorka zjišťovala, jaké předměty tohoto typu nabízejí gymnázia v Praze; nejčastěji se jedná o povinně volitelné semináře. Výsledky výzkumu naznačují, že integrace jazyka a obsahu v rámci povinně volitelných seminářů je v současnosti poměrně častou praxí, byť mnohdy neuvědomělou. Učitelé často postupují spíše na základě své intuice než odborných poznatků z oblasti integrace jazyka a obsahu. Obecně se zdá, že se v těchto seminářích klade větší důraz na obsahovou než na jazykovou složku. Výuka angličtiny založená na obsahu může být pro studenty přínosná tím, že se naučí používat jazyk v určité oblasti, naučí se pracovat s...
Možnosti a meze využití metody CLIL v českých školách
Němečková, Markéta ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Diplomová práce pojednává o inovativní metodě CLIL, jež propojuje výuku nejazykového předmětu s cizím jazykem. Cílem práce je s využitím akčního výzkumu ověřit možnosti uplatnění metody CLIL v podmínkách 1. ročníku vybrané státní základní školy. Akční výzkum je vhodným nástrojem, který umožňuje implementaci nových přístupů a přispívá ke zkvalitnění vlastního pedagogického působení. Výzkum je zaměřen na ověřování různých strategií podpory žákova učení s cílem vytvořit soubor funkčních podpůrných strategií, které pomohou žákům prvního ročníku překonat jazykové bariéry a umožní jim dosáhnout stanovených výukových cílů. Jádro práce tvoří detailně zpracované přípravy hodin s reflexemi, ve kterých budou analyzovány použité aktivity a podpůrné strategie z pohledu efektivnosti. V závěru práce jsou formulovaná doporučení pro praxi z hlediska možností a mezí využití metody CLIL v českých státních školách. V rámci výzkumu bylo potvrzeno, že jazyková úroveň žáků není podmínkou integrované výuky a lze ji tedy využívat již od prvního ročníku základní školy. Klíčová slova: výuka cizích jazyků, obsahově a jazykově integrované učení, akční výzkum, cizí jazyk napříč kurikulem, inovativní metoda.
Implementace CLILu do výuky v primární škole
Vallin, Petra ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Hanušová, Světlana (oponent)
NÁZEV: Implementace CLILu do výuky v primární škole AUTORKA: PhDr. Petra Vallin KATEDRA: Katedra primární pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova ŠKOLITELKA: Prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. ABSTRAKT: Předkládaná práce se zabývá problematikou obsahově a jazykově integrovaného učení neboli CLIL (Content and Language Integrated Learning), který Evropská unie chápe jako vhodný nástroj pro výuku cizích jazyků ve 21. století. Jeho poměrně krátká historie způsobuje značné nejasnosti v terminologii, které věnujeme prostor v prvních kapitolách teoretické části, jejichž cílem je objasnit pojem CLIL a komparovat jeho různé interpretace a modely, kterých nabývá ve školní praxi. Dále se zaměřujeme na metaanalýzu zahraničních výzkumů, které byly v této oblasti provedeny po roce 2005. Teoretická část přináší také pohled do historie CLILu ve vybraných evropských státech včetně České republiky. První část uzavírá kapitola o teoretických koncepcích, k nimž se CLIL odvolává a které jsou podstatné pro samotné zavádění CLILu. Cílem empirické části bylo pak realizovat implementaci CLILu do výuky primární školy a popsat, jaké změny tato inovace přinesla. Prostřednictvím designu akčního výzkumu bylo zjištěno, že CLIL přináší zásadní změny v oblasti struktury komunikace ve třídě a podmiňuje do značné míry také...
Metoda CLIL a její praktické využití v hodinách HV na 2. stupni ZŠ
Šmídová, Květa ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce má za cíl představit a aplikovat metodu CLIL (obsahově a jazykově integrované vyučování), která je v současné době považována za vhodný prostředek ke zlepšování kvality vyučování. Metoda je v případě této práce založena na integraci anglického jazyka do výuky hudební výchovy. V teoretické části se zaměří na charakteristiku metody, historii, didaktické aspekty, cíle, nutné kompetence učitele a zásady plánování a realizace metody. Závěr teoretické části je věnován konkrétním možnostem aplikace metody v různých oblastech předmětu hudební výchova. Praktická část představuje vytvoření několika pracovních listů, které jsou reálně použitelné v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Pracovní listy jsou doplněny metodickým komentářem, ve kterém je navržena výuková hodina. KLÍČOVÁ SLOVA obsahově a jazykově integrované vyučování, hudební výchova, inovativní metoda, implementace, didaktické aspekty
Implementace metody CLIL do výuky matematiky v malotřídce
KRAMLOVÁ, Naděžda
Diplomová práce je zaměřena na implementaci metody CLIL do výuky matematiky v malotřídní škole. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části se podrobněji zabývám problematikou výuky odborného předmětu cizím jazykem. Definuji CLIL a přiblížím počátky implementace výuky této metody na školách v České republice. Déle se zabývám výhodami a nevýhodami této metody, vhodností jednotlivých vyučovacích předmětů k implementaci a různými variantami CLILu, které se mohou použít při výuce na odlišném stupni vzdělávání v českém školním systému. Hlavním záměrem praktické části je vytvoření výukových materiálů a plánů jednotlivých hodin pro výuku vybraného učiva z matematiky v anglickém jazyce na 1. stupni základní školy pro 4. a 5. ročník, implementace této metody do výuky ve vybrané malotřídní škole a potvrzení nebo vyvrácení tvrzení autorů publikací, že pokud je CLIL implementován do výuky na školách, přináší nesporné výhody pro celý výchovně vzdělávací proces.
Implementace CLILu do výuky v primární škole
Vallin, Petra ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Hanušová, Světlana (oponent)
NÁZEV: Implementace CLILu do výuky v primární škole AUTORKA: PhDr. Petra Vallin KATEDRA: Katedra primární pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova ŠKOLITELKA: Prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. ABSTRAKT: Předkládaná práce se zabývá problematikou obsahově a jazykově integrovaného učení neboli CLIL (Content and Language Integrated Learning), který Evropská unie chápe jako vhodný nástroj pro výuku cizích jazyků ve 21. století. Jeho poměrně krátká historie způsobuje značné nejasnosti v terminologii, které věnujeme prostor v prvních kapitolách teoretické části, jejichž cílem je objasnit pojem CLIL a komparovat jeho různé interpretace a modely, kterých nabývá ve školní praxi. Dále se zaměřujeme na metaanalýzu zahraničních výzkumů, které byly v této oblasti provedeny po roce 2005. Teoretická část přináší také pohled do historie CLILu ve vybraných evropských státech včetně České republiky. První část uzavírá kapitola o teoretických koncepcích, k nimž se CLIL odvolává a které jsou podstatné pro samotné zavádění CLILu. Cílem empirické části bylo pak realizovat implementaci CLILu do výuky primární školy a popsat, jaké změny tato inovace přinesla. Prostřednictvím designu akčního výzkumu bylo zjištěno, že CLIL přináší zásadní změny v oblasti struktury komunikace ve třídě a podmiňuje do značné míry také...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.